۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴

تحولات ترکیه؛

حمایت ترک های هامبورگ از اعتراضات استانبول/ تصاویر خشونت ها در یوتیوب منتشر می شود

حمایت ترک های هامبورگ از اعتراضات استانبول/ تصاویر خشونت ها در یوتیوب منتشر می شود

صدها نفر از ترک های ساکن آلمان با تجمع در خیابان های هامبورگ همبستگی خود را با معترضان به سیاست های دولت ترکیه اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مورگن پست، شب گذشته حدود هزار و 200 نفر با راهپیمایی در خیابان های هامبورگ از جنبش اعتراضی مردم شهرهای ترکیه حمایت کردند.

این افراد با سردادن شعارهایی در دفاع از خواسته های معترضان میدان تقسیم استانبول، خواستار توقف سرکوب اعتراضات شدند. بنا بر اعلام پلیس هامبورگ این تظاهرات به صورت مسالمت آمیز برگزار شده است.

این در حالی است که "رجب طیب اردوغان" پس از بازگشت از سفر خارجی خود به ترکیه، بار دیگر بر مواضع قاطعانه خود در برابر اعتراضات تاکید کرد. وی در جمع حدود 10 هزار نفر از هواداران حزب عدالت و توسعه گفت اعتراضات دیگر از حالت دمکراتیک خارج شده و چهره اغتشاش به خود گرفته است.

در همین حال دانشجویان ترک مشغول به تحصیل در اروپا اعلام کرده اند با استفاده از امکانات شبکه های اجتماعی و یوتیوب، تصاویر اعتراضات شهرهای ترکیه را به صورت گسترده منتشر خواهند کرد. روزنامه اشترن با انتشار این خبر نوشت دانشجویان ترک هدف از این اقدام را رساندن پیام اعتراضات ترکیه به اطلاع افکار عمومی جهان عنوان کرده اند.

در همین حال گزارش ها از افزایش نگرانی در مورد ادامه خشونت ها در ترکیه حکایت دارد. گفتنی است حامیان اردوغان که پس از بازگشت وی از سفر آفریقا، به استقبالش رفته بودند اعلام کرده اند در صورت لزوم به میدان تقسیم رفته و با حمله به معترضان آنان را از میدان تقسیم خارج می کنند.

کد خبر 2071181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha